Top 30 - Najnowsze komentarze

 

  • Type

    Ewa Sarnacka

    29.03.2021 @ 11.53

    Zanim poszła w świat informacja, że Krystyna Janda zaszczepiła się poza kolejką, zainteresowanie szczepieniami nie było zbyt wysokie. Natomiast po tej wiadomości nagle okazało się, że dużo osób chce się zaszczepić, tylko nie może, bo brakuje szczepionek. Jakaś korzyść z tego zamieszania jest. W sumie aktora zrobiła akcji szczepień wielką reklamę. Co do zagadnienia, jak rząd radzi sobie z sytuacją, to raczej marnie mu to wychodzi. Jedną z najgłupszych decyzji, jakie pamiętam, było „zamknięcie’ lasów i parków. Natomiast akcja z ogłaszaniem końca epidemii, przed wyborami prezydenckimi, była szczytem hipokryzji. Wprowadzony w tamtym roku zakaz przemieszczania się okazał się nielegalny, co potwierdził w swoim wyroku Sąd Najwyższy. Policja była wykorzystywana do ścigania osób łamiących ten zakaz, ale nie słyszałam, żeby prowadziła kontrole przestrzegania obostrzeń w kościołach. W niektórych kościołach w ogóle się nie przestrzega limitu osób i nikt nie pilnuje noszenia maseczek. Widocznie wirus wie, że w kościele nie powinien zarażać. Więcej...

    Wpis: Szczepionka spod lady (R. Wójcik)

  • Type

    Karolina Stadnicka

    11.01.2021 @ 14.01

    Szczepionki były znane już nam od dawna, jednak ludzie mają obawy i myślę, że to normalne, ponieważ jest to coś nowego, innego niż dotychczas . Możemy dowiedzieć się więcej na własną rękę z wywiadów lub publikacji osób, które mają o tym pojęcie i stworzyć swoją własną opinie. Jednakże, zgodzę się z Panem Profesorem, że nikt z nas nie może komuś nakazywać szczepienia, lub nagabywać by tego nie robił. Myślę, że potrzeba nam (jako społeczeństwu) czasu, aby poznać tą szczepionkę i jej wady oraz zalety.

    Artykuł: Szczepić się, czy nie szczepić? Najważniejsza ... (J. Kopania)

  • Type

    Łukasz Zwoliński

    07.01.2021 @ 14.01

    Rząd jak rząd, tu się chyba mało kto rewelacji spodziewał, a nie sądzę, żeby kolejne działały w takich sprawach wiele lepiej. Z drugiej strony ostatnie czego bym chciał, to żeby nas leczył wolny rynek. Jak słabo to wychodzi pokazuje ostatnio przykład USA.

    Wpis: Szczepionka spod lady (R. Wójcik)

  • Type

    Jerzy Jestal

    30.10.2020 @ 23.13

    Ciekawy, błyskotliwy tekst, oryginalne ujęcie tematu, zaskakujące wnioski ....lecz - moim zdaniem - fałszywe.... Autor analizuje motywy osób które popierają wprowadzenie do kodeksu karnego zakazu aborcji. Twierdzi iż Życie płodu uznane zostaje za tak dalece uświęcone, że nie może istnieć moralne uzasadnienie jego przerwania I dalej Potrafię wyjaśnić tę postawę w jeden tylko sposób – oto wiara tych ludzi słabnie, oni zaś nie chcą do tego się przyznać przed samymi sobą. Wypierając ze świadomości to, że nie są już pewni istnienia rzeczywistości nadprzyrodzonej, równie nieświadomie zastępują wiarę ideologią. Wiara w Boga zostaje nieświadomie zastąpiona wiarą w życie, a oddawanie czci Bogu – biolatrią. Jeżeli człowiek ma wątpliwości, czy istnieje życie przyszłe, ale te wątpliwości spycha w nieświadomość, wówczas życie doczesne staje się świętością; w szczególności życie nowo rodzące się w łonie kobiety . OK. Uznaję prawo Autora do takiej interpretacji. Z jednym zastrzeżeniem: szacowny termin ideologia jest tak nadużywany, że przestał mieć konkretną treść, oznaczać jakieś konkretne przedmioty fizyczne czy duchowe. Dlatego jak kolejny raz słyszę o ideologii LGBT, Gender, Singli itd itp .. mam odruch wymiotny .. Ale to uwaga mniej ważna. Sprawa w tym, że Autor nie dostrzega konsekwencji jakie niesie wprowadzenia do Konstytucji zakazu aborcji. I to jest najważniejsza rzecz. Być może, że osoby dla których życie płodu jest wartością najważniejszą straciły wiarę w Boga. Mało mnie obchodzą ich rozterki duchowe... Mogą dawać przykłąd, mogą głosić hasło moralnego heroizmu ... - to ich sprawa. Natomiast wprowadzenie tego prawa zakazu aborcji do konstytucji to pierwszy krok w budowie państwa totalitarnego. Bo co to w istocie znaczy? To, że kobieta, jej brzuch, od momentu zapłodnienia aż do urodzenia jest własnością państwa, I państwo poprzez swoich urzędników, policjantów będzie sprawować kontrolę. Bardzo łatwo sobie wyobrazić sytuację w której zapłodnione kobiety będzie się zsyłać do obozów rodzenia, w których policjanci będą pilnować by wszystkie dzieci i ludzkie potworki zostały wydane na świat. .. To może wkrótce przestać być science fiction... Autor kończy swoje rozważania apokaliptyczną i z gruntu fałszywą wizją: W masowych, moralnie uzasadnionych protestach, coraz silniej ujawniają się siły destrukcyjne, wyrażające się w agresji, wulgarności, profanowaniu miejsc sakralnych. Młodzi lewaccy barbarzyńcy, nienawidzący cywilizacji, której zawdzięczają wszystko, znaleźli kolejny pretekst, aby ją podpalać . Cóż, obrona wolności nie jest ani lewicowa ani prawicowa. Aby przeciwstawić się totalitaryzmowi trzeba odwagi, której - jak się wydaje - więcej jest po lewej stronie politycznego spectrum. A barbarzyńcami nazwałbym zamaskowanych obrońców Kościoła bijących i kopiących bezbronne kobiety ...A co do profanacji miejsc sakralnych ... Politykowanie w kościele nie jest profanacją? Udzielanie sakramentu małżeństwo dwojgu bogatym i politycznie potężnym rozwodnikom, z trzydziestoletnim małżeńskim stażem i błogosławionym przez Polaka Papieża - też nie profanacją miejsc świętych? Drogi Panie, protestujący nie atakują cywilizacji - oni jej bronią ! Więcej...

    Artykuł: Moralne wyznaczniki antyaborcyjnego orzeczenia... (J. Kopania)

  • Type

    Rafał Wójcik

    28.10.2020 @ 11.56

    doskonały tekst, Panie Profesorze. Mieszanka cnót lub braku cnót, polityki, wiary i kościoła instytucjonalnego jest bardzo niebezpieczna. Cóż, teraz pisowcy liczą na intensywne opady deszczu połączone z gradobiciem, bo żadna inna siła nie powstrzyma ludzi, w tym wkurzonej kobiety

    Artykuł: Moralne wyznaczniki antyaborcyjnego orzeczenia... (J. Kopania)

  • Type

    Agnieszka Macialek

    13.10.2020 @ 23.50

    Ciekawe i inspirujące spojrzenie na podróże, uważam, że plusem tego rodzaju zwiedzania jest nie tylko aspekt finansowy, ale też możliwość bliższego obcowania z inna kultura, poznając ją nie tylko przez pryzmat miejsc stricte turystycznych.

    Artykuł: Rozmowa z Jakubem Jagodzińskim o tanim podró... (G. OtokoClub)

  • Type

    Agnieszka Macialek

    13.10.2020 @ 23.06

    Uważam, że aborcja w trzech przypadkach powinna być bezwzględnie dozwolona : w sytuacji zagrożenia życia matki, poważnej choroby płodu oraz w przypadku ciąży, do której doszło na skutek gwałtu.Wprowadzanie całkowitego zakazu aborcji byłoby poważnym ograniczeniem praw kobiet.

    Artykuł: Czy można matce kazać urodzić śmiertelnie chor... (J. Kopania)

  • Type

    Karolina Stadnicka

    13.10.2020 @ 15.21

    Myślę, że każdemu jest łatwo ocenić sytuacje gdy sam się w niej nie znalazł. Aborcja moim zdaniem powinna być dozwolona, tylko kobieta ma prawo decydować o swoim zdrowiu psychicznym i fizycznym. Sądzę , że nie każda kobieta jest na tyle silna by urodzić dziecko z gwałtu czy ciężko chore.

    Artykuł: Czy można matce kazać urodzić śmiertelnie chor... (J. Kopania)

  • Type

    Karolina Stadnicka

    13.10.2020 @ 15.21

    Myślę, że każdemu jest łatwo ocenić sytuacje gdy sam się w niej nie znalazł. Aborcja moim zdaniem powinna być dozwolona, tylko kobieta ma prawo decydować o swoim zdrowiu psychicznym i fizycznym. Sądzę , że nie każda kobieta jest na tyle silna by urodzić dziecko z gwałtu czy ciężko chore.

    Artykuł: Czy można matce kazać urodzić śmiertelnie chor... (J. Kopania)

  • Type

    Karolina Stadnicka

    01.10.2020 @ 15.31

    Mhm, mówiąc szczerze, sama nie jestem za tym, aby się szczepić i tego nie zrobię; na grypę też się nie szczepię i żyję. Nasuwa mi się jednak pytanie odnośnie odchorowania grypy , ponieważ kiedy ktoś przechodzi ją co roku, lub co gorsza parę razy w roku nie pozostaje to obojętne dla organizmu. Podam przykład, gdy chorujemy na anginę, to musimy brać antybiotyk. Ciężko byłoby ją przechorować, ponieważ nieleczona lub źle leczona angina może wywołać bardzo groźne powikłania ze strony różnych organów. Zamiennikiem antybiotyku mogłaby się stać szczepionka, która wspomagałaby ochronę przed zachorowaniem. Zmierzam do tego, że dla osób z obniżoną odpornością, którzy często chorują , taka szczepionka byłaby znakomitym rozwiązaniem i wsparciem dla organizmu. Pamiętajmy jednak, że wiele osób ma bardzo dobrze rozwinięty wewnętrzny system odpornościowy i nie każdy z nas przechodzi grypę, anginę czy inną chorobę. Takie osoby moim zdaniem nie powinny psuć swojej naturalnej odporności szczepionkami, tylko dlatego, że pomyśleli a na wszelki wypadek się zaszczepię . Takie myślenie uważam za błędne. Więcej...

    Artykuł: Czy szczepienia są w ogóle potrzebne? (J. Słonecki)

  • Type

    Karolina Stadnicka

    30.09.2020 @ 13.23

    Świetna dziewczyna, pomimo młodego wieku ma swój plan na życie i imponujące osiągnięcia, a to dopiero początek kariery. Moja pierwsza myśl po przeczytaniu wywiadu - to druga Martyna Wojciechowska!, którą osobiście bardzo cenie i szanuje za jej pasje i chęć poznania różnych kultur u Karoliny widzę dokładnie to samo, myślę, że przed młodą dziennikarka jest droga do sukcesu, czego życzę z całego serca. Książkę z chęcią przeczytam!

    Wpis: Być kobietą w Iranie (S. Cegieła)

  • Type

    Jerzy Jestal

    31.08.2020 @ 16.49

    Intrygujący tekst.... Merytorycznie wszystko jest OK, tzn. w pełni zgadzam się z przewodnią ideą. Przynajmniej tak jak ją odczytałem: to że propaganda państwa PiS to endecki nacjonalizm integralny przefiltrowany przez współczesne zasady poprawności politycznej... Tylko dziwię się, że wyraża ją osoba związana z sprawującym władzę obozem .. Ta złośliwość na temat onet-inteligentów miała zapewne być sygnałem, że prof Modzelewski mimo wszystko wciąż czuje się związany z obozem władzy. Bo ci onet-inteligenci (czyli stali czytelnicy Onet.pl - do których i ja się zaliczam) są krytyczni wobec tego co się w Polsce dzisiaj dzieje ..I jeszcze jedna uwaga: dwoistość czy nawet wewnętrzna sprzeczność nie jest wyłączną cechą PiS. To samo można odnieść do Trumpa i jego obozu wsparcia, tej Alt-Right partii: bo z jednej strony są w nim jego zięć i córka (która dokonała konwersji na judaizm) oraz ortodoksyjni Żydzi - z drugiej mocno go wspierają różne ultraprawicowe ruchy głoszące antysemityzm i konspiracyjne teorie, takie jak np. Ku Klux Klan (KKK). Więcej...

    Artykuł: Drugi cud nad Wisłą (W. Modzelewski)

  • Type
  • Type

    Łukasz Zwoliński

    01.05.2020 @ 20.42

    Podziwiam gigantyczne starania prof. Modzelewskiego w odwracaniu kota ogonem i pisaniu o szaleństwie władzy antyPiSu w czasie, kiedy to szaleństwo żądzy utrzymania władzy przez obóz rządzący uwidacznia się w najbardziej ewidentny jak dotąd sposób. Oczywiście na tak zjadliwy artykuł Pana profesora odnośnie rządzących nie mamy co liczyć. :/

    Artykuł: Szaleństwo żądzy władzy (W. Modzelewski)

  • Type

    Ewa Sarnacka

    15.04.2020 @ 11.39

    Rząd nie boi się koronawirusa, bo dla nich i ich popleczników zawsze znajdzie się miejsce w szpitalu i odpowiedni sprzęt oraz personel, żeby ich ratować. Reszta obywateli niech sama o siebie zadba. Hitem w sieci było nagranie premiera, który mówił, że trzeba zabezpieczyć maksymalne środki dla budżetu, a minimalne środki przeznaczyć na pomoc przedsiębiorcom i pracownikom. Co tu komentować. Morawiecki sam wszystko powiedział.

    Wpis: Rząd się sam wyleczy, czyli epidemia Covid-19 ... (R. Wójcik)

  • Type

    Adam Mielcarek

    11.04.2020 @ 06.39

    Rosjanie wciąż nie dają się przekonać, że są pierwszą i największą ofiarą komunizmu/bolszewizmu. Nie ma w ogóle u nich pamięci tzw. planu Sazonowa i tego że Rewolucja Październikowa pozbawiła Rosję owoców krwawego udziału w Trójporozumieniu. Już w 1919 r. mogli posiadać Królewiec i zdominować Europę centralną po Odrę i Adriatyk i kontrolować to co nigdy nie udało się Stalinowi - Bosfor i Dardanele. Tym bardziej nie rozumieją że bez ZSRR które zafundowało im katastrofę demograficzną mogliby mieć porównywalną z USA ludność i siłę na terytorium powiększonej w stosunku do granic z 1914 r. Rosji. Zbigniew Brzeziński do końca nazywał Rosję posowiecką - Sowietami a i nasza czereda polityczna to ma w głowach. Sporym faux pax towarzyskim jest przypomnienie że większością podpisanych pod decyzją o zbrodni katyńskiej NIE byli Rosjanie. Egzotyczną jest informacja że szefem komunistycznej partii ukraińskiej w czasie Hołodomoru był Polak. Więcej...

    Artykuł: Rozmowa z prof. Witoldem Modzelewskim o dą... (W. Modzelewski)

  • Type

    Rafał Wójcik

    30.01.2020 @ 01.19

    jeśli można do Profesora mieć pytanie: w jakim ustroju wypłaca się benefity z dopiskiem plus, w jakim ustroju ustala się, czego uczą się dzieciaki w szkole, w jakim ustroju państwo ma kilkanaście kanałów telewizyjnych, w jakim ustroju uchwala się zmiany podatków bez zachowania vacatio legis, w jakim ustroju państwo niszczy przedsiębiorczość? To, czy jeszcze można użyć jakiegoś przymiotnika do tego kapitalizmu?

    Artykuł: Słowo o polskim kapitalizmie ostatniego st... (W. Modzelewski)

  • Type

    Jerzy Kopania

    29.01.2020 @ 22.58

    Uważam, że charakterystyka polskiego kapitalizmu jako postkolonialnego i patologicznego jest ze wszech miar trafna, i cieszy mnie, że zostało to ukazane tak przejrzyście i jednoznacznie. Ale kończąca tekst nadzieja, że „mamy szansę wybić się na niepodległość i zakończyć okres postkolonialny” wydaje mi się nierealna. Przecież za tym patologicznym kapitalizmem stoją potężne siły, co sam Pan Profesor przyznaje, a nadto zbyt wiele ludzi w Polsce już się w nim dobrze urządziło i z niego żyje, więc nie jest możliwa zmiana tego stanu rzeczy w ramach państwa demokratycznego. Pozostaje więc jedynie czekać na globalne załamanie gospodarcze, które wymusi wprowadzenie systemu kapitalistycznego we właściwym sensie tego słowa. Jako optymistyczny pesymista mam taką właśnie nadzieję. Więcej...

    Artykuł: Słowo o polskim kapitalizmie ostatniego st... (W. Modzelewski)

  • Type

    Rafał Wójcik

    24.09.2019 @ 21.15

    miałbym pytanie do eksperta, czy obecnie możliwy jest import śmieci do Polski i czy to się dzieje. Jeszcze niedawno słyszeliśmy o fali pożarów na wysypiskach śmieci. Czy od tamtego czasu zadziało się coś pozytywnego?

    Artykuł: Rozmowa z Michałem Pacą o zakazie plastiku, smogu... (M. Paca)

  • Type

    Rafał Wójcik

    19.09.2019 @ 18.25

    uważam wkroczenie Armii Czerwonej za wypowiedzenie wojny II RP. Pytanie, czy Polska podpisała traktat pokojowy lub zawieszenie broni z ZSRR. Czy ktoś ma taką wiedzę?

    Artykuł: 17 września 1939 r. osiemdziesiąt lat późn... (W. Modzelewski)

  • Type

    Marek Kopeć

    06.08.2019 @ 08.56

    Szanowny Panie, przeanalizowałem Pański komentarz i mam wrażenie, że nie przeczytał Pan ze zrozumieniem mojej opinii nt. artykułu Pana Marka Słonia i jego rozważań. Pisze Pan to samo tylko swoimi słowami, co zasadniczo niczego nie wnosi. Natomiast kwestia odpowiedzialności z Powstanie Warszawskie dla mnie jest jasna, podzielam stanowisko gen. Andersa w tej kwestii, natomiast nikt i nigdy nie odbierze ofiarności, męstwa i honoru zwykłym powstańcom, którzy byli wykonawcami politycznego rozkazu przełożonych. Z poważaniem Marek Kopeć, nie bloger :-)

    Artykuł: Odpowiedzialność za skutki II w. św.? Część I... (M. Słoń)

  • Type

    Rafał Wójcik

    02.08.2019 @ 18.13

    Panie Marku, ale czy mielibyśmy podejmować historyczne tematy, aby zmienić historię? Jasne... Ja odbieram artykuł pana Marka Słonia, jako próbę wniesienia nowej perspektywy, a raczej mało dostrzegalnej perspektywy i zmierzenie się z problemem odpowiedzialności politycznej, moralnej lub innej za prowadzenie polityki przez sprawujących władzę. Dziś i wczoraj. O tych, co wczoraj byli odpowiedzialni za politykę łatwiej możemy wypowiedzieć się po określonym czasie, gdyż znamy skutki. Ale okazuje się, że w czasie, w którym podejmowane były decyzje w okresie II RP, niektórzy doskonale czuli, do czego doprowadzić mogą decyzje, a mimo to podjęte były błędne decyzje. Przy tej okazji chcę powiedzieć, że cieszę się, że są takie osoby, jak p. Słoń lub pisarz Piotr Zychowicz, którzy nie dają nam zapomnieć o odpowiedzialności za powstanie warszawskie, Wołyń, II w . św., itp. Więcej...

    Artykuł: Odpowiedzialność za skutki II w. św.? Część I... (M. Słoń)

  • Type

    Marek Kopeć

    31.07.2019 @ 11.23

    Z całym szacunkiem zarówno dla prof. Kornata, jak również dla jego adwersarza autora artykułu p. Marka Słonia, przeczytałem cz. 1 i mogę stwierdzić, iż rozważania te są i owszem ciekawe, ale tylko dla osób bardzo dobrze merytorycznie zorientowanych w temacie, inaczej nikt nie zrozumie istoty problemu polityki zagranicznej II RP przed wybuchem II wojny światowej. Nadmiar szczegółów i odniesień powoduje, że rozważania są mało czytelne, aczkolwiek jako osoba tylko hobbystycznie traktująca historię, nie podzielam poglądu prof. Kornata, że nie ma odpowiedzialnych ......... Odpowiedzialni zawsze są i tylko zła wola może być przyczyną tego, iż nie zostaną oni wskazani. Natomiast dobrze jest kruszyć kopie na określone tematy, bo pozwala to na spojrzenie na nie z różnych perspektyw. Uważam, że przedstawione poglądy pozostaną tylko opiniami, które w żaden sposób nie zmienią tego co wydarzyło się 80 lat temu Więcej...

    Artykuł: Odpowiedzialność za skutki II w. św.? Część I... (M. Słoń)

  • Type

    Marek Słoń

    03.06.2019 @ 17.58

    Chyba nie do końca rozumiem opinię Pana Profesora. Może ze względu na emocje, które też zawiera. Chcę zwrócić uwagę na dwa wątki. Pierwszy dotyczy zauważenia w kierunku elit. Ich rodowód jest z PRL. Zgadzam się. Ale innych nie mamy. A po za tym, wydaje się, że często myli się przynależność do jakiegoś wpływowego środowiska z faktem, że ktoś siebie uważa albo pojawia się formalna opinia, że reprezentuje elitę. Żeby przynależeć do elity trzeba mieć autorytet i mocny system wartości. A więc gotowość pracy dla innych -pro publico bono. I po drugie, zauważenie dotyczące Kościoła. W polskich warunkach jest to ważna instytucja dla Polaków ale także dla państwa. Jeżeli ona zostanie rozchwiana co wówczas? Wydaje się, że poza krytycznymi uwagami nt. Kościoła, być może stronniczymi, jest problem! Jego rozwiązanie zależy także od hierarchii i księży. M. Słoń. Więcej...

    Artykuł: Krajobraz po klęsce naszych (?) elit (W. Modzelewski)

  • Type

    Łukasz Zwoliński

    27.05.2019 @ 00.12

    Pozostając w temacie Kultury i Giedroycia polecam nasz wywiad sprzed kilku lat z prof. Habielskim: http://otokoclub.pl/video_,150,wywiad-z-prof-rafalem-habielskim-o-paryskiej-kulturze.html

    Artykuł: Człowiek myśli, Pan Bóg kreśli (M. Słoń)

  • Type

    Marek Kopeć

    26.03.2019 @ 09.58

    w mojej ocenie autor artykułu m.in. zwrócił uwagę na istotny element w funkcjonowaniu każdego państwa demokratycznego i nie tylko, jakim są służby specjalne. Każde państwo które potrafi zbudować prawne podstawy do ich funkcjonowania, wcześniej czy później otrzymuje zwielokrotniony zwrot kosztów ich utrzymania, jeśli politycy tego nie pojmą, to wcześniej czy później może dojść do tragedii jakich doświadczyła Polska m.in. w 1939 r. Niestety szczególnie okres rządów PIS na początku nowego stulecia, wykazał, że politycy tej formacji nie wyciągnęli żadnych wniosków z historii, a wręcz przeciwnie zrobili wszystko by skutecznie zdezorganizować nasze służby oraz by utraciły one autorytet u naszych sojuszników. Zaistniałe zdarzenia pokazały nie pierwszy raz, że nie ważny jest interes Polski, ale ideologiczne interesy tej, czy innej partii. Utraciliśmy większość doświadczonej kadry służb wywiadowczych i kontrwywiadowczych, zarówno wojskowych, jaki cywilnych. Ich miejsce zajęli amatorzy po krótkich kursach, ale pewni ideologicznie. Efekt - brak systematycznego dopływu informacji z obszarów istotnych dla podejmowania decyzji ważnych dla bezpieczeństwa państwa oraz prowadzenia perspektywicznej polityki zagranicznej. Konsekwencja - coraz większe osamotnienie Polski na scenie międzynarodowej, szczególnie w UE oraz bezgraniczne zaufanie USA, które niestety jak pokazała konferencja w Warszawie w sprawie Iranu, traktują nas instrumentalnie. Wniosek - musimy konsekwentnie i z premedytacją dbać o nasze służby specjalny, by skutecznie zapewniały naszym decydentom dopływ danych i informacji przydatnych dla podejmowania strategicznych decyzji związanych z przyszłością państwa. Niestety by to realizować, niezbędna w funkcjonowaniu służb jest stabilność oraz wizja budowy pozycji operacyjnych na wszystkich kierunkach zainteresowania, szczególnie na kierunku wschodnim, gdzie niestety poczyniono największe szkody. Na pewno nie sprzyja temu uchwalanie ustaw represyjnych, w szczególności wobec tych którzy niejednokrotnie, z poświęceniem zdrowia i życia działali w interesie państwa. Więcej...

    Artykuł: Prawdziwi Polacy? Prawdziwi patrioci? Cz. III (M. Słoń)

  • Type

    Jerzy Paweł Gieorgica

    24.03.2019 @ 15.57

    Dobry artykuł , tzn. mnie podoba się . Fachowo i konkretnie opowiedziane , tylko , żeby podróżować trzeba jeszcze być ciekawym świata albo potrzebna jest jakaś inna silna motywacja, bo bez tego żadne te , ani inne wskazówki nie pomogą na tyle , żeby ruszyc 4 litery. Niestety, nasza narodowa mentalność pozbawiona jest genów społecznych potrzebnych do przejawiania ruchliwości społecznej, co mzd. wynika m.in. z kulturowo zakorzenionej ortodoksyjnej religijności, choć możliwości są dużo większe (np. Erazmus+), a przemysł turystyczny ma 2-3 krotnie więcej do zaoferowania niż 3-4 dekady lat temu. . Ktoś kto na co dzień powtarza swoje wyznanie wiary, że wierzy tylko w jednego boga, generalnie nigdzie dalej nie ma potrzeby się ruszać, jest uwiązany przez kotwicę swojej wiary . Potrzebne są tu też pewne nadwyżki intelektualne i innego rodzaju zasoby , bo obeserwuje się , że spośród blisko 4,5 mln migrujących za Polaków także mało kto jest jednocześnie aktywnym turystą, podróżnikiem zainteresowanym poznawaniem różnorodności kulturowej świata . Autor , p.J.J. ma rację, do poznawania świata pieniądze nie są specjalnie konieczne. Sam przez ostatnie pół wieku podróżowałem wszędzie także w czasach głębokiej komuny i wbrew opiniom wielu uważam, że wtedy właśnie można było więcej zobaczyć i doświadczyć. Byłem już w tak wielu miejscach dłużej lub krócej, że teraz kiedy już nie jestem tak mobilny raczej już tylko powracam do miejsc które mnie wcześniej zachwyciły ale nie zdążyłem ich głębiej poznać. Albo po prostu jadę do ciepłych krajów łyknąć trochę słońca i optymizmu, którego u nas jest ciągły deficyt. Więcej...

    Artykuł: Rozmowa z Jakubem Jagodzińskim o tanim podró... (G. OtokoClub)

  • Type

    Marek Kopeć

    22.03.2019 @ 09.51

    autor artykułu w zakresie uwarunkować historycznych dotyczących II RP, przebiegu II wojny światowej oraz okresu powojennego zasadniczo nie wniósł nowej jakości. Nie mniej jednak wykazał pewną analogię relacji Polski z tamtego okresu do naszych obecnych relacji z sojusznikami i sąsiadami, ze wschodu i zachodu. Ta analogia powinna motywować decydentów polskiej sceny politycznej do bardziej realistycznego podejścia w kreowaniu polskiej polityki zagranicznej by ustrzec się powtórki z historii. Oddzielnym wątkiem jest kwestia dzielenia Polaków celem osiągania doraźnych celów politycznych, w czym brylują obecnie rządzący. To na pewno nie umacnia spójności społeczeństwa oraz obrazu Polski na arenie międzynarodowej. Więcej...

    Artykuł: Prawdziwi Polacy? Prawdziwi patrioci? Cz. II (M. Słoń)

  • Type

    Łukasz Zwoliński

    20.03.2019 @ 14.34

    Udostępniliśmy artykuł na profilach społecznościowych OtokoClub na facebooku, twitterze i linkedin.

    Artykuł: Prawdziwi Polacy? Prawdziwi patrioci? Cz. I (M. Słoń)

  • Type

    Marek Kopeć

    20.03.2019 @ 09.59

    Autor umiejętnie pod względem merytorycznym przedstawił źródła mające wpływ na kształtowanie się polskiej rzeczywistości, szczególnie po 1989 r., głównie w polityce wewnętrznej. Z treścią powinno się zapoznać polityków z różnych opcji politycznych, by uświadomili sobie skąd się to wszystko bierze, bo na pewno nie, jak uważają bezkrytyczni zwolennicy opcji rządzącej, z "geniuszu" mieszkańca Żoliborza. Artykuł ten powinien być szerzej rozpropagowany i dostępny np. na portalach społecznościowych. Z uwagi na dość złożoną materię której dotyczy, należy go kierować głównie do osób potrafiących czytać ze zrozumieniem, mówiąc krótko o określonym potencjale intelektualnym, gdyż niektórzy wyborcy mogą problemu z jego zrozumieniem. Więcej...

    Artykuł: Prawdziwi Polacy? Prawdziwi patrioci? Cz. I (M. Słoń)